1- حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع رسمی ساعت اداری در دفترشان قدم می‌زنند.

افراد موفق به جای عجله کردن و شتافتن در انجام موقت کار‌ها، خانه‌شان را زودتر ترک می‌کنند و با آسودگی‌خاطر بیشتری به سمت محل کار قدم می‌زنند. آن‌ها همچنین چند آهنگ آرام‌بخش را در شروع روز کاری‌شان انتخاب می‌کنند تا هم خلق بشاش‌تری داشته باشند و هم ۱۵ دقیقه وقت اضافی برای آماده شدن به دست بیاورند.


2- فضای کاری‌شان را حرفه‌ای می‌چینند.

همچون یک پزشک در حال جراحی در اتاق عمل و همچون یک آشپز در حال آشپزی در آشپزخانه، افراد موفق قبل از این‌که کارشان را شروع کنند مطمئن می‌شوند که همه ابزارهای مورد نیاز کاری آماده هستند و در موقعیت مناسب خودشان قرار دارند. آن‌ها فضای کاری‌شان را همیشه مرتب و منظم حفظ می‌کنند تا اگر نیازی به چیزی داشتند بیهوده وقت ارزشمند خود را برای پیدا کردن آن‌ها هدر ندهند.


3- کاری را که انجام می‌دهند دوباره بازبینی می‌کنند.

مرور آن‌چه را که قبلاً انجام داده‌اید، مخصوصاً زمانی که از سفر یا تعطیلات آخر هفته باز می‌گردید، بسیار مفید است. آدم‌های موفق هنگامی که می‌خواهند کارشان را دوباره آغاز کنند، خودشان را با کارهایی که قبلاً انجام داده‌اند آماده می‌کنند. پایان کار همیشه حس خوبی در آدم ایجاد می‌کند؛ آن‌ها به جای این‌که مستقیماً به سمت انجام کار شیرجه بزنند، دستاوردها و موفقیت‌های قبلی خودشان را مرور می‌کنند. انجام چنین کاری علاوه بر این‌که مسیر کار بعدی که می‌خواهید شروع کنید را مشخص می‌کند، می‌تواند احساس دوباره موفق شدن و انجام دادن آن کار در شما را نیز تقویت کند.


ادامه دارد..

#شروع_روز_کاری